Kalahari Bush Breaks - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Kalahari Bush Breaks - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Kalahari Bush Breaks

Blijf op de hoogte en volg Marja

29 Oktober 2019 | Namibië, Gobabis

29 okt. Om half 7 hebben we ontbeten. Mooi op tijd. We moeten vandaag 507 km rijden. Eerst de tank maar volgooien om de hoek naast ons hotel .De benzine is hier in Botswana niet duur . 95 pula per liter dat is ongeveer 80 euro cent. We hadden de weg naar de Kalahari woestijn snel gevonden. Goede asfalt weg. Weer veel loslopende koeien en schapen langs de weg. Saaie weg. Niks en niemand te zien. Alleen lage struikjes en zand en af en toe een auto of vrachtwagen. Het is niet zo warm als de afgelopen dagen. Dat merken we als we even stoppen om de benen te strekken. Na de plaats Ghanzi wordt het steeds meer een half woestijn. Ook zie je steeds meer groepen struisvogels. De douane met de grens van Namibie ging veel vlotter. Alleen moesten we bij de Namibische post terug om een nieuw wegenbelasting bewijs voor de auto te kopen. Na 27 km na de grens zagen we een bord van de lodge. Ja we werden verwacht. Het hek ging open en daarna moesten we nog ongeveer 2 km door de woestijn rijden op een steenslag weg. Veel wild hier om ons heen .Grote groepen Gnoe, Kudu en water bokken. De lodge ziet er geweldig uit. Vanuit ons huisje kijk je zo de woestijn in. De waterbokken komen aangelopen tot op ons terras. Schitterend. Om half 8 is het diner. Het vlees komt van de game lodge. Dit keer gnoe. Ik doe de deur van ons huisje open om iets uit de auto te halen en wie komen er uit het huisje naast ons , Mathijs en Myrthe. WE hadden ze eerder ontmoet bij een game drive. Vandaag zijn we de enige gasten in de lodge . Tijdens het eten komen de waterbokken heel dicht bij. Ook zijn hier heel veel mooie vogels. De wrattenzwijntjes worden hier bijgevoerd. Het eten bestond uit groene salade gebakken aardappels en gnoe vlees en een heerlijk bavarois toetje .Het is hier een stuk koeler. Het zwembad is hier maar 15 gr. Brr. Zo kunnen we al vast wennen aan nederland.