Kasane,chobe national park. - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Kasane,chobe national park. - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Kasane,chobe national park.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

23 Oktober 2019 | Namibië, Grootfontein

21 ,22 oktober.We zijn nu in Botswana.We hebben hier een druk programma.21 okt.Hele dag naar het Chobe park.Eerst met een safari jeep daarna lunch en vervolgens met een boot.Om 9 uur werden we opgehaald.Ons gezelschap bestond uit 2 echtparen uit USA.Een man kwam oorspronkelijk uit Friesland .Zijn opa was geemigreerd.Hij sprak geen woord Fries .Ook de woorden heit en pake kende hij niet.Hij hete Stienstra.Het nog steeds heel erg droog.De auto ploegt door het rulle zand.4×4.Anders kom je niet ver.Wat hebben we weer veel gezien.in dit park is veel water.De rivier de Chobe stroomt er door.Het is de grens met Namibië. De Zambezi stroomt hier ook.Met de jeep reden we langs een groot moeras met een heel groot eiland in het midden .Heel veel nijlpaarden .buffels ver weg en dicht bij en natuurlijk vele herten soorten bijv.Sabel hert.Ook zagen we een luipaard van dichtbij onder een boom.Tot slot een leeuwen familie. 's Middags geluncht weer met alles er op en er aan.Het eten is hier heel goed.Na de lunch werden we door een jong vrouwelijke gids opgehaald voor een boottocht.ze wist heel veel te vertellen.Vooral over de vogels.Ze vaarde van de ene wal naar de andere.Veel kleine en grote krokodillen en geel veel nijlpaarden.Ook zagen we een nijlpaard uit het water komen en liep daarna tussen de buffels door. Er waren heel veel verschillende soorten vogels .Ik kon ze van heel dichtbij fotograferen.Ook hier weer olifanten.ze zwommen door het water naar het grote eiland.De kleintjes werden geduwd door de moeders.Leuk gezicht.De slurfjes staken alleen boven het water uit.Van uit de boot kan je van heel dichtbij bekijken.We hebben het hele eilan omgevaren.Het was meer dan 40 gr.Gelukkig was er genoeg koud drinken aan boord.Het was gezellig met 4 Amerikanen.

• 23 Oktober 2019 - 10:08

Marthy :

Fijn Marja dat de reis zo aan jouw verwachtingen voldoet. Zelfs leeuwen !!! Wel erg warm . volgend weekend ben ik in Drenthe dan zijn jullie er ook weer toch? Zien we elkaar Liefs M

• 23 Oktober 2019 - 10:50

Inge:

Hoi Arnold en Marja,
    Wat een fantastische reis hebben jullie. Ben nu al benieuwd naar de mooie foto's die
    je maakt. Top reis!
    Veel plezier.