17oktober mahango nationaal park - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu 17oktober mahango nationaal park - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

17oktober mahango nationaal park

Blijf op de hoogte en volg Marja

17 Oktober 2019 | Namibië, Grootfontein

Direkt na het ontbijt naar het Mahango nationaal park. Vanuit de lodge de weg op en dan naar links en je komt er vanzelf.Het is 8 uur en nu al warm maar we hebben airco en 4×4 dus wat kan ons gebeuren. Langs de weg even stoppen en ja hoor een stuk of 6 kleine kindertjes om ons heen. De mo djes gingen open en één in de hand en wij gaan weer verder. Lieve kindertjes maar wat ze er armoedig uit die kroeskopjes.Nog een flink stuk zandweg dan melden bij de slagboom.Papieren invullen over vanalles en nog wat nog net niet hoe oud we zijn.Betalen en we kunnen door.Weg van zand en steenslag.Oppassen voor lekke banden.Een prachtig natuurpark met heel veel afwisseling.Heel droog bijna alle bomen kapot van de olifanten. De weg ligt op een soort dijkje want in de natte tijd kan het land vol lopen met water .Verder op in het park liggen nu nog waterplassen.We zien veel beesten zebra 's vele hertachtigen prachtige vogels buffels kudu's giraffe's We rusten bij een hele grote oude Baobab boom.Tot nu toe heel veel olifanten poep.We gaan weer terug en dan opeens olifanten. Eerst een stuk of 15 bij elkaar en een kudde van zeker 50.Ze wilden voor onze auto langs ,de eersten deden dat ook maar blijkbaar waren ze geschrokken en de rest ging

Iets verder de weg over. Verder op kwam een grote eenzame olifant recht op ons af.Wat een ervaring.Morgen verder de Caprivi strook in naar Muduma nationaal park.

• 17 Oktober 2019 - 20:48

Gerk:

Mooie ervaring hoor.
    Ik heb wel een vermoeden wat jullie als souvenir mee naar huis nemen: olifantenpoep. Heel goede mest voor een bloementuin haha
    Groeten

• 18 Oktober 2019 - 13:14

Susanne:

Olifanten kijken is dus wel gelukt! Wat weer een mooi avontuur.
    Liefs Susanne

Tags: olifanten