28 februari jungltocht Sankoko - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu 28 februari jungltocht Sankoko - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

28 februari jungltocht Sankoko

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 Maart 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Donderdag 28 februari Jungletocht Sangkoko

Opstaan om kwart voor vijf , snel een ontbijtje, nou ja wat er voor door moet gaan , twee plakken witbrood met wat jam en thee. Bedekte kleding aan, langebroek, dikke sokken er overheen, wandelschoenen aan en shirt met lange mouwen. Onze gids Samuel was er al. In het donker vrtrokken we langs een pad het ourwoud in. Al gauw gingen we van het pad of rechtaf de jungle in , heuvel op , heuvel af. Wat hebben we gezien , nu niet zoveel een prachtig orwoud, vele paddetoelen vanwege de vochtige omgeving . Geen wonder dat we binnen een mumvan tijd kletsnat waren het zweet stroomt van je rug. De eerste vogel was erg groot , helaas niet goed kunnen zien, de tweed was een ui,die bleef op vijf meter afstand zitten tot we met de fotoklaar waen. Bijzonder van dit oerwoud is dat er allerlei soorten voorkomen die maar op een paar plekkn in de wereld zijn. We hebben de Cuscus , een soort buidelbeertje ontdekt en kunnen fotograferen. We zien nog een prachtige witte adelaar. De tocht duurde van vijf tot 10 uur smorgens. Wij waren dood op. Douchen enuitrusten.Na wat geslapen te hebben en gelunched gingen we om drie uur weer t Samuelop stap naar het oerwoud achter de blacj makake en de Tarsius aapjes. Het oerwoud doorkruist weer kletsnat, maar geen black macace. Wel een ijsvogel lilakleurig. /kingfisher met een roze snavel. Tegen het donkerworden op zoek naar de boom waar de Tarsius , een nachtaapje zich op houdt en tgen die tijd uit zijn schuilhoek komt. We hebben er twee gezien, wat zijn ze klein. Ze zitten verborgen tussen de lianen in een grote ficus bejamini . Prins Bernard is ook beschermheer van dit natuurreservaat geweest. Hij heeft eook een boom geplant die al heel erg groot is,alles groeit hier razend snel.
We hadden een zeer lange dag , we zaten er behoorlijk doorheen. Gelukkig hebben we een douche. Als verrassing krgen we savonds te horen dat we de nacht er op hier niet konden blijven. Gelukkig hebben we nog een andere homestay kunnen regelen Tarcius homestay. Aardige mensen, betere kamer en nog een stuk goedkoper ook.
Zo zie je maar weer ook hier geldt elk nadeel heb zijn voordeel.

Tags: SAngkoko