bruiloftsgasten - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu bruiloftsgasten - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

bruiloftsgasten

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 Maart 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Vrijdag 1 maart Bruiloftsgasten.

Na het ontbijt de tassen gepakt en naar de buren Tarcius homestay, onze nieuwe verblijfplaats voor een dag/nacht.
Deze is nieuwer en ruimer dan bij Mama Roos. We krijgen de koffie geserveerd op onze veranda. De guesthouse owner nodigt ons uit om mee te gaan naar een trouwerij na de lunch. Het lijkt ons leuk. Met de hele familie in een opentruck op weg naar de bruioft een uurtje verderop. Vanaf de truck was het landschap goed te overzien . Veel groen, bergachtig en heel veel cocospalmen. De we as smal met veel haarspelbochten. We zaten allemaal op planken en je moest je goed vasthouden in de bochten. Aangekomen in het dorp waar het feest was zagen we twee grote opententen vol met mensen. Misschien wel 400 dorpelingen en familie. Allemaal in het zondagse pak. De huwelijksvoltrekking was al lang aan de gang, maar niemand nam er notitie van . Het eten stond al klaar op lange tafels. Een tafel voor moslims en een tafel voor christenen. Had met halal en zo te maken. De bordn en de lepels gingen rond. Op eens kwamhet sein makan, het buffet was geopend. Iedereen stoof op het eten af. Voor alle zekerhid maar even gevraagd welk vlees. Niet alleen kip en vis, en geit, maar ook hond stond op het menu. Voor alle zekerheid kiezen we maar voor kip en vis , die zijn goed te herkennen. De bruid en de bruidegom zagen er wat triest en ernstig uit. De hele tijd dat wij er waren zaten ze op een soort
Verhoging zodat iedereen ze maar goed kon zien
Ze waren meestal omring door familie. Na het eten
Werd er gezongen bij ee elektronisch instrument. De familie van ons guesthouse waar we mee waren, oma en de dochters, Yvonne en Henny gingenn dansen en zingen. Wat kunnen ze hier prachtig zingen. We hadden dikke pret. Zo rond vijven weer met de truck terug. Onderweg pikten we nog een familie op. Dus het was volle bak, goed vasthouden in de bochten. Je ziet wel een zon volle vrachtwagen rijdenb , maar nu zitten we er zelf in. Wat een ervaring.