Nog een dag op Dodola - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Nog een dag op Dodola - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Nog een dag op Dodola

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Zondag 17 februari Pulau Dodola,
Vanmorgen om acht uur worden we door een lokale vissersboot naar het onbewoonde eiland Dodola gebracht. Parelwitte standen koskosbomen en een helder blauwe zee. Helaas dus niet het regent en het is wat grauw weer . Maar nat worden is hier niet zon probleem het is not koud. Op het eiland heeft de overheid een drietal cottages neergezet in Minahasa stijl. Zien er leuk uit. Er is geen electriciteit en stromend water. Gen probleem wel emmers water en in het huisje er naast een mandibak. Als er gasten op het eiland zijjn komen er mensen voor de verzorging , we hebben dus ook al wer onze rijst met vis nassi putih met ikan gehad. Heerlijk .Even zwemmen en een verkenning over het eiland maken. Niet ver van onze cottage wordt een mangrove bos gemaakt. Dat is goed voor vissen om te paren en voor jonge vissen. Het blijft dehele dag wat druilerig. Een beetje lezen,kletsen met Berndt en Asrun en de dag is zo weer voorbij. Morgen blijven we hier ook nog en dan terug naar Pulau Morotai/Daruba.

Tags: Pulau Dodola