Nog een dag Manado - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Nog een dag Manado - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Nog een dag Manado

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

23 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

23 februari Nog een dag in Manado

Arnold heeft al een tijdje last van zijn been. Onderbeen stijf en rood. We weten niet wat het is . Gisteravond voor alle zekerheid even naar het ziekenhuis ( emergency) geweest. Prachtig nieuw ziekenhuis vriendelijke verpleegsters en dokter. Waarschijnlijk is het een allergische reactie op een beet van een insect. De dokter vond het niet veronrustend. Pilletjes tegen de allergie en ontsteking gekregen en zou het in drie dagen beter moeten zijn. We hebben de plannen wat veranderd. We gaan morgenvroeg naar de Bunaken eilanden;verblijven daar een dag of twee en gaan dan eersst terug naar Menado. Als alles goed is gaan we dan weer verder. Vandaag eerst naar de vis en groentemarkt geweest. De vleesmarkt hoeven we niet te zien. Ze eten hier alles wat vierpoten heeft . Dus inclusief hond en slang. En die liggen dus mooi uitgestald op de markt en als je geluk hebt slaan ze terplekke een de kop in. Ons niet gezien!
Dus tijd voor iets cultureels op naar het provinciaal museum van Manado. Helaas niemand te zien; het museum was gesloten. Dan maar naar de Chinese tempel. De oudste van Sulawesi. Die was wel open en in de Chinese tempels mag je altijd naar binnen. Veel bloemen,kaarsjes, lampionnen en wierook.

• 23 Februari 2013 - 18:37

Cor En Wobbie:

Hoi Arnold en Marja,

Ineens kregen we een serie reisverslagen binnen, hartstikke leuk. We hadden diverse pogingen gedaan om via waarbenje.nu te zien waar jullie waren en wat jullie beleefd hebben. Maar dat lukte niet. We hebben de verslagen met plezier gelezen en natuurlijk de kaart erbij gehad waar de plaatsen liggen. Hoewel we net terug zijn van vakantie, krijgen we alweer zin om te gaan. Hopenlijk gaat het over een paar dagen weer goed met het been van Arnold, en .... verder lekker eten (geen hond in de pot) en veel reisplezier. Groeten van ons.

• 24 Februari 2013 - 17:55

Iety:

Ha Marja en Arnold,
    Vandaag de 24e met veel plezier jullie reisverslagen gelezen tijdens de sneeuwbuien hier. Wat een indrukken doen jullie weer op. Ik kan me al verheugen op je foto's Marja!
    groeten, Iety

Tags: Manado, Sulawesi