Voorbereiding reis Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Voorbereiding reis Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Voorbereiding reis Suriname

Door: marja Ruitervan Halteren

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Vanuit een wit Nederland zijn we de reis naar Suriname aan het voorbereiden.De tickets zijn gekocht. De inentingen zijn gedaan.We hebben er zin in. Dinsdag 10 Febr.vertrekken we van Schiphol om kwart voor 2 met de KLM en komen we in Suriname vliegveld PBM om 20 over 7 s avonds aan. Woensdag 11 Maart zijn we terug .De eerste week hebben we een appartement gehuurd in Paramaribo.We gaan dan fietsen huren om Paramaribo en de voormalige plantages te bezoeken.Daarna hebben we de reis nog niet ingepland.We weten ongeveer wel wat we willen gaan doen maar nog niet hoe en wanneer.Dat hangt van vele dingen af.In elk geval willen we het tropische oerwoud in ,Logeren in een marron dorpje.Ik heb op het internet een dorpje gevonden waar geen groepen naar toe gaan Tioboto en dat lijkt ons leuk.De dolfijnen willen we ook zien en de grote zeeschildpadden bij Galibi Er is nog veel meer op te noemen maar dat kunnen jullie t.z.t in mijn verslag wel lezen.We kunnen de verslagen vaak niet direct versturen omdat niet overal internet is. Ik hoop dat we een goede vlucht zullen hebben Het volgende bericht is vanuit Suriname Groetjes Marja

• 05 Februari 2015 - 17:08

Atze En Stiena:

Wij wensen jullie een geweldige reis toe, we gaan het digitaal volgen. A&S

• 05 Februari 2015 - 20:12

Willem:

Mooi, zijn benieuwd. Heel mooie reis wensen wij jullie.

• 06 Februari 2015 - 09:07

Wim Gerrits:

De start van jullie reisverslag ontvangen. Sterkte met de stress van de voorbereidingen.
    Hartelijke groeten uit een zeer warm Ayutthaya. Wel erg mooi hier. Zitten in een erg leuke homestay met zeer vriendelijke en behulpzame mensen.
    Inge en Wim

• 06 Februari 2015 - 21:29

Susanne:

Pa en ma, wat zijn jullie toch stoer! We gaan jullie zeker volgen. Een goede vlucht en heel veel plezier en vast vele mooie en bijzondere momenten. Dikke kus!

• 06 Februari 2015 - 22:00

Wil En Herman:

Arnold en Marja, goede reis naar Suriname en pas op voor de Piranha's, witte mieren en ander gespuis. We zullen jullie belevenissen volgen en we zien elkaar weer in het voorjaar.
    g Wil en Herman

• 07 Februari 2015 - 12:20

René Van De Poel:

Goede reis Arnold en Marja!
    Zeeschildpadden kan je ook zien op Matapica. Er is een logiesaccommodatie. Informeren bij STINASU, Stichting Natuurbehoud Suriname te Paramaribo. Daar kan je ook informeren voor een verblijf in het natuurreservaat van de Ralleighvallen en de Voltzberg. Kan zijn dat er ook reisbureau's zijn die een "formule -incl. vervoer" aanbieden. De Surinamerivier bovenstrooms is ook heel mooi.
    Ben benieuwd naar jullie belevenissen.
    Fa waka en tan bun !

• 13 Februari 2015 - 14:07

Cor En Wobbie:

Arnold en Marja, wij wensen jullie een goede reis en gaan jullie belevenissen volgen.
    Wij zijn gisteren teruggekeerd van Cuba en hebben genoten van alles wat we gezien hebben en vooral van de levendigheid en spontaniteit van de Cubanen.
    Groeten, Cor en Wobbie