Een regendag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Een regendag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Een regendag

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

13 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 7 Maart

Zaterdag 7 maart.

Vandaag regent het. Het is gisteren begonnen en dat kan in Suriname soms wel 3 dagen duren. Samen met James naar `de weg naar zee ` gegaan. We hadden in de krant gelezen dat ze na de overstroming van 3 weken geleden een muur aan het bouwen waren. Dat klopt en op de crematieplaats was weer een lijkverbranding van een vrouw. Daarna doorgereden richting Nickerie om te zien waar de eerste oliewinning was begonnen. Voor de Saramacca brug rechts af een goede zandweg op. Ik vond er niet veel aan.
Om half 6 moest James naar een Hindoestaanse wijk Dijkveld Houttuin. Hij vroeg of wij meewilden. Hij moest de kinderen toespreken. De kinderen waren aan het dammen en moesten gestimuleerd worden. Het ging over concentratie. Als je dat hebt dan kom je er wel. We kregen lekker Hindoestaans eten en er werd gezongen. Er waren ongeveer 100 mensen aanwezig. Toen in het donker terug via de ` Highway`, dood eng ,veel kruisingen en veel files. Iedereen doet maar wat. Gelukkig zonder kleerscheuren weer thuis.