Holi phagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Holi phagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Holi phagwa

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

13 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 6 Maart

Vanmorgen kwam Arnold Knotnerus een vriend van Ineke en Leo Gussenhoven bij ons koffie drinken.Vorig jaar heeft hij hier op een school les gegeven maar nu is hij hier op vakantie voor 3 maanden.Wij hebben gezellig gebabbeld over van alles o.a.hoe gek dit land soms in elkaar zit. Er is een hele andere mentaliteit dan wij gewend zijn. Als je hier werkt loop je daar zeker tegen aan. Vandaag is het een Hindoestaanse feestdag Phagwa,lentefeest. Men wenst elkaar 'subh holi,en gooit gekleurd poeder naar elkaar. Wij moesten er ook aan geloven. We zagen er niet uit maar het was een gezellige boel. Het feest was in de palmentuin en op het Vrijheidsplein. Bij zus en zo een drankje en een broodje Pom gegeten.Ton en Silvia Leenders kwamen gezellig bij ons zitten Zij waren afgelopen Zaterdag met ons mee naar de Joden Savanne.