Zondag , rustdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Zondag , rustdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Zondag , rustdag

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

01 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Zondag 1 maart

Zondag rustdag, maar niet in de vroege ochtend. We zijn vroeg opgestaan om naar de vogeltjesmarkt ( zangwedstrijden) te gaan. Dat begint om zeven uur op het Onafhankelijkheidsplein. Vele mannen hebben een kooitje bij zich met een vogeltjje er in. Er worden wedstrijden gehouden tussen twee vogels. Welke vogel slaat het vaakst ( zang geluiden) . Twee jury leden, een per vogel, noteren het aantal zanggeluiden dat de vogel maakt. En turft de slagen met een krijtje op een schoolbord. De wedstrijd duurt een kwartier. Einduitslag van het eerste paar 52 - 53. Een nek aan nek race . De winnar gaat naar de volgende ronde. De mannen waren heel trots op hun kleine vogeltjes. Sommigen trainen wel twee uur per dag en zitten al 30 jaar in het vak. Na anderhalf uur haddenwe het wel gezien en hadden we zin in ons ontbijt. Heerlijk ontspannend terug rijden er waren nog weinig auto's. Morgen gaan we via Albina naar Galibi om de schilpadden te zien. Dus voorlopig geen verslag.

• 01 Maart 2015 - 22:04

Willem En Ineke:

Dag Marja/Arnold,
    Steeds weer een verrassing als een bericht binnenkomt. We zijn wel verwend de laatste dagen.Reizen echt met jullie mee. Geniet verder,
    Willem en Ineke