Onze huur auto - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Onze huur auto - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Onze huur auto

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

01 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

maandag 23 februari
Om 9 uur gingen we met James in een taxi de auto halen. Een kleine toyota We moesten de grote brug over naar Meerzorg dus aan de andere kant van de Suriname rivier.
Dank zij James kregen we de auto voor een goede prijs. Hij krijgt korting omdat hij zijn logee;s vaak naar dit adres brengt.
Het is een handig autotje. Aan Arnold werd uitgelegd hoe een automaat werkt. Alle auto's rijden her met automaat. Om de weg terug te vinden reed de taxi voor ons uit day was wel gemakkelijk in de hekseketel van Paramaribo op de morgen. En dan ook nog links rijden. Ik vond het heel spannend maar het ging prima. Vanmiddag de Kwattaweg afgereden om naar Groningen te gaan. Het is een rustige omgeving op het platteland . Een mooie dorpje. Terug via Uitkijk naar Paramaribo. Bij Uitkijk hebben we en grote bananenplantage gezien. Bakoven zeggen ze hier. DE bananen groeien in een blauwe plastic zak om beschadiging door insecten te voorkomen. De eerste dag met de auto zit er op.