snorkeln op de Bunaken - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu snorkeln op de Bunaken - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

snorkeln op de Bunaken

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 Maart 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Dinsdag 26 februari Bunaken, snorkelen

Vandaag een boot gehuurd samen met Paul een Nederlander ,een belg eneen Amerikaanse. Eerst met de boot het rif over en gevaren naar het eiland Siladen. Daar bij het rif gesnorkeld. Stijl naar benden en en prachtig gekleurde koralen in de kleuren, groen,geel paars en heel veel vorrmen. Heel veel gekleurde vissen. Je waant je in een aquarium. Na een uur naar een andere snorkelplek bij Bunaken.
Ook weer mooie koralen en vissen. In het diepe water hebben wij schildpadden gezien. Om twaalf uur terug voor de lunch , helaas was het water inmiddels zo laag dat we met de boot op het rif bleven hangen. Na wat getrek en geduw allemaal er uit en lopen naar het strand. Zo iets als wadlopen in een schelpenbank. Helaas ben ik een oorknopje kwijtgeraakt bij het op en afdoen van de snorkelapparatuur
Na de lunch kwam Simon om ons nar Menado te brengen. Hij had onze boodschap dat we nog een dag bleven niet doorgekregen. Uiteindelijk zijn we toch maar omvier uuur naar Menado gevaren.

We kregen en adres voor een beter hotel van een Nederlander. Met de taxi erheen. Hotel was inderdaad beter.

27 februari ,woensdag

De chauuffeur van gisteren wilde ons wel naar Tangkoko nationaal park brengen. Batuputi Daar zitten we inmiddels in de homesty van Mamaroos en morgen vroeg om vijf uur met een gids de jungle in. De rit naar Tangkoko was prachtjg , het laatsyte stukje bergachtig met veel bochten. Veel huizen in Minahasa stijl en natuurlijk overal kerken. Het lijkt Hoogeveen wel. Soms of vaak hebben we geen internet maar maken we s verslgen in het voren endan kopieren en plakken. Dus dan komen er op een dag meer verslagen. Helaas heeft het flimapparaat van Arnold het begeven. Maken wat meer foto/s.