Nog een paar dagen Bunaken - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen Bunaken - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen Bunaken

Door: marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

25 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

24 en 25 februari Bunaken

Het is zondag. Daar merk je hier niet veel van behalve dat de publicboot naar Bunaken niet gaat . ( Het is hier een overwegend christelijk gebied) .De boatsman Simon haalt ons op we varen charter, wel duur maar dan ben je er ook zo. De buitenboordmotoren fullspeed en je bent er in een half uurtje . Bunaken staat bekend om zijn mooie koraalriffen ;het gaat er slecht mee . Wij hebben een leuk huisje van gevlochten bamboe. Als het hoogtij is staat het water 5 meter van ons huisje n we kijken door de mangroven de zee op. De eerste poging om het rif te bereiken is mislukt. Teveel stroming. Veel vergane glorie, Er staat nogal wat leeg en de jungle overwoekert alles weer in een paar jaren. Niettemin wij zitten hier leuk. Het ziet er verzorgt uit in Daniel homestay en duikresort. Vandaag opnieuw geprobeerd het rif te bereiken , maar nu te hoge golven. Morgen mogelijk met de boot. We blijven hier nog een dagje.

• 26 Februari 2013 - 16:50

Bert En Willy Broekman:

Hallo Marja en Arnold,
    Bedankt voor jullie fantastische reisverslagen. Wat een belevenissen. Hopelijk gaat het goed met Arnolds been. We wensen jullie nog veel onvergetelijke reisdagen.
    groetjes,
    Willy en Bert

• 26 Februari 2013 - 19:32

Hannie En Jos:

Hallo Marja en Arnold,

Fijn om jullie avonturen mee te beleven! Ga je ook nog foto's toevoegen?
    Hopelijk gaat het al wat beter met Arnold zijn been.
    We hebben hier nog steeds winterse temperaturen, het is 's nachts rond het vriespunt en overdag is het waterkoud, brrr.

Groetjes, Hannie en Jos

• 01 Maart 2013 - 13:49

Huub En Marga Kuilenberg:

Mooie verhalen in een prachtig land.
    Het weer zal perfect zijn niet zo als hier grauw en koud. Wij hopen dat het al weer wat beter gaat met Arnold. Veel plezier en we zien uit naar een nieuw verslag.

Huub en Marga Kuilenberg