naar Menado ,Sulawesi - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu naar Menado ,Sulawesi - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

naar Menado ,Sulawesi

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Donderdag 21 en vrijdag 22 februari

Op de motor weer een rondje Ternate, Eerst naar de oudste kruidnagelboom van de Molukken. Hier stammen alle kruidnagelbomen vanaf. De kruidngelboom staat tegen de helling van de vulkaan boven de stad Ternate. Helaas er was een bandjir gewest de brug was weggespoeld. Dus heeben we hem niet gezien. Wat heeft dit eiland veel bloemen. Overal kruidnagelbomen,Nootmuskatbomen en kokospalmen. Onderweg even een stop gemaakt bij een meublmaker die uitsluitend stoelen,banken,tafels van bamboe, die oorspronkelijk uit China komt.
Jaren geleden is er een eruptie geweest du er liggen veel grote zwarte brokken steen. Soms meters hoog . Na zon ritje is het lekker zwemmen aan het lavastrand. In de baai een warmwaterbron. onderweg zagen we de vulkaan nog roken , een bizonder gezicht. Langs de weg overal Durian, die heerlijke stinkvrucht . We passen ons al goed aan en slapen van twee tot vier. Daar staat tegenover dat we s,morgens vroeg bij de pinken zijn. Een ontbijtje om zeven uur.

Vrijdagmorgen om vijf uur opgestaan . Het heef de hele nacht zwaar geregend. Om zes uur gaan we naar het vliegveld Asrun en de drie meisjes gaan ook mee tot aan hun school. De school begint heel vroeg . De kinderen moeten om twintig voor zeven aanwezig zijn. Om elf uur zijn ze weer vrij.
We vliegen om half negen naar Menado Sulawesi en komen daar om kwart over acht aan. De vlucht duurt drie kwartier maar het tijdsverschil is een uur.

Menado een beetje verkent, Maar niet veel aan . Morgen naar Tangkoko, een nationaal park.

Voorlopig zullen we wel geen internet bereik hebben of te langzaam.

• 22 Februari 2013 - 17:46

Susanne:

Mooi reisverslag, leuk!

• 22 Februari 2013 - 20:40

Aafke Bergman:

Hallo Marja en Arnold, genieten zo te horen. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Nog veel plezier. Groeten Aafke en Albert

• 30 Juli 2013 - 22:54

Johanna Bouter:

Hallo Marjo.
    Met plezier je reisbericht gelezen .
    Wij gaan jan/febr. 2014 naar West Papua en de Molukken.
    Kun je me aub ,de naam van het mooie guesthouse in Ternate op sturen en het tel nummer.?
    Wij gaan via Seram /Ambon naar Ternate ,willen ook door naar Tidore en wat andere eilanden in die buurt.
    Bij voorbaat dank.
    Groetjes Johanna Bouter