Terug in Ternate - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Terug in Ternate - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Terug in Ternate

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Woensdag 20 februari Ternate

Gisternamiddag met de motorboot van het onbewoonde eiland Dodola naar Daruba de hoofdstad van Morotai. Hier de nachtboot naar Ternate. De boot is redelijk groot drie dekken. We hebben met hulp van Asrun ook een cabin kunnen organiseren zodat we ook kunnen slapen. Aan de haven van Daruba was het een drukte van jawelste, allemaal bromfietesen die iemand weg brachten of zo maar even kwamen kijken. Na de derde fluit klaar voor vertrek het is inmiddels 9 uur. Tegen acht uur in de ochtend naderen we Ternate , we kunnen de vulkanen van Terrnate,Tidore en een enkele op Halmahera zien. Indrukwekkend , meestal rookt er wel een , maar nu niet. Asrun heeft een auto geregeld . Eerst naar de markt en dan naar zijn huis . Een indrukwekkend mooi guesthouse , we snappen niet dat de nederlandse reisorganisaties hier geen gebruik van maken . Veel mooier dan het bekende, en dure Amara hotel. Vandaag wat uitrusten en morgen naar de oudste kruidnagelboom van Ternate , meer dan 500 jaar oud,

• 22 Februari 2013 - 10:20

Willem En Ineke Reker:

Prachtig, waren al in afwachting van de eerste berichten. Varen bijna zelf mee.
    Geniet lekker verder, hier nog steeds beneden 0.....Groeten

• 29 Juli 2013 - 22:57

Tina Hutting:

Hallo,

Ik ben je reisverslag aan het lezen en lees dat je mooie dingen aantreft.
    Ik lees ook dat je op Ternate logeert in een mooie Guesthouse.
    Graag zou ik de naam willen weten en hoe je eraan gekomen bent.

Vr. gr. Tina

Tags: Ternate