Kolorai - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Kolorai - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Kolorai

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Zaterdag 16? Februari Kolorai

Vandaag rustig aangedaan. Na het ontbijt, de gebruikelijke zoete thee met gebakken broodboomshijf ( nu met suiker) en de heerlijek olie-bollies. Naar een nabijgelegen onbewoond eiland. De prauw is te klein voor 4 personen dus gaan Berndt en Asrun eerst. Een uur later is de prauw terug en gaan wij. Heerlijk ov er een tropische zee met rondom in de verte wat kleine eilanden, hier en daar is en visser bezig de netten uit te zetten . Op het eiland eerst een wandeinlg over het eiland gemaakt. Er blijkt toch iemand te zijn die op het eiland zijn kokosnoten, pisang en andere vruchten heeft. Wat gezwommen en gezeten. Het ziet er dereigend uit naar regen. Berndt enAsrun gaan eerst weg . Het duurt lang voor de prauw terug komt. Het is echter geen blauw maar een rode, met een man met een kleine jongen. We begrijpen dat de kleine prauw bij deze golfslag niet sterk genoeg is of dat we dan te veel golven opvangen. Hoe dan ook we gaan weer terug. Het bllijkt een opa met zijn kleinzoon te zijn cucu laklaki . Een uurtje later komen de vissers ook binnen ze hebben kreeften. De kreeften van hier schijnen de besten te zijn. Asrun regelt een paar kreeften . Ben benieuwd hoe ze smaken. Wij heben er een van een kilo. Dus een joekel. Morgen gaan we met een prauw naar een ander onbewoond eiland waar een paar huisjes staan. Dodola.

Tags: Kolorai