Pulau Motorai,Kolarai, Pulau Dodola - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Pulau Motorai,Kolarai, Pulau Dodola - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Pulau Motorai,Kolarai, Pulau Dodola

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Vrijdag 15 februari op weg van Tobelo ( Noord Halmahera) naar Pulau Morotai.

Om half zeven opstaan en ontbijten, we willen zo snel mogelijk naar de haven om een speedboot naar Morotai te pakken. Gelukking snel een bentor te pakken gekregen en om half acht waen we bij de speedboothaven. Het leek er officieel toe te gaan. Een kaartje gekocht. Niet goedekoop 10 euro pp De speedboot vertrekt als er voldoende passagiers zijn. Om 10 uur waren we met negen man; het moesten er 20 worden. Tegen half elf een stuk of twaalfnog te weinig voor vertrek. Even later een mededeling dat als we per perdoon er 2 euro bijlappen we zouden vertrekken. We doen het maar. Inmiddels keennis gemaakt met Berndt een duitser die hier al tientallen jaren komt en nu hij gepensioneerd is telkens een half jaar blijft. Hij wordt vergezeld door Hasrun die een pension heeft op Ternate. Het is twee uur volgas varen naar Morotai. Inmiddels hebben we besloten met Bendt en Hasrun naar Kolorai te gaan. Dus nog een halfuurtje volspeed. We kunnen en kamer krijgen bij een homestay. Super eenvoudig. Maar daar staat tegenover vis zo uit zee en bij het eten een schare kijkers . Nog even en rondje rondhet eiland gelopen, dat is ongeveer een halfuur. Morgen rustig aan, kijken of we ergens kunnen zwemmen, watergenoeg nu nog een geschikte plaats.