Op Halmahera - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu Op Halmahera - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Marja Ruiter-van Halteren - WaarBenJij.nu

Op Halmahera

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Februari 2013 | Indonesië, Sulawesi Island

Woensdag 13 februari

Slamat sore,

Zo dat hebben we gefixt. We zijn nu op het eiland Halmahera. De dag begon donker er was geen eletriciteit. Lastig als je in het donker op moet staan en niet kunt vinden. Even wachten tot half zeven. Hetontbijt bestond uit een glas thee en twee stukjes bruine cake. Lekker gezond. Met de bemo naa de speedboothaven . Een halfuurtje wachten endan met de sppeedboot naar Sofifi. Ongeveer anderhalfuur varn. Daar aangekomen een auto gezocht naar Tobelo. Tobelo. Dat was even pittig onderhandelen , maar nu gaan we ook voor ongeveer 8 euro per persoon ruim 200 km verder naar Tobelo. De chauffeur reed mij veel te hard,De spiegel knalde tegen een andere auto, maar gelukkig niets kapot en wij zijn ook nog heel. Het landschap was eerst wat eentonig. Het laatste stuk veel plantages en vooral veel kokos palmen. De autorit met korte tussenstop duurde ruim 4 uur. We werden rond een uur afgezet bij guesthous Penginapan Miraksi flower. Het ziet er goed en schoon uit. De stad zelf ziet er wat smerig enweinig opwindend uit. Geen toerist gezien. Vanavond komt imand ons zijn toeristische activiteiten laten zien we zien wel wat het morgen wordt.

Tags: Halmahera